Reklamačný poriadok

I. Úvodné ustanovenia

  1. Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a v súlade s Občianskym zákonníkom č. 40/1964 Z.z.
  2. Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti predávajúceho [Názov vašej spoločnosti], so sídlom [Adresa vašej spoločnosti], IČO: [Vaše IČO], DIČ: [Vaše DIČ], zapísanej v Obchodnom registri [názov súdu, kde je firma registrovaná], oddiel: [oddiel], vložka číslo: [vložené číslo], (ďalej len „predávajúci“) a kupujúceho (ďalej len „spotrebiteľ“) v súvislosti s reklamáciou tovaru zakúpeného prostredníctvom e-shopu [názov e-shopu] na webovej stránke [URL e-shopu].

II. Zodpovednosť za vady tovaru

  1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí spotrebiteľom. Za vady, ktoré vzniknú po prevzatí tovaru spotrebiteľom, predávajúci nezodpovedá, ak neboli spôsobené výrobcom, dodávateľom alebo predávajúcim.
  2. Záručná doba na tovar je 24 mesiacov od dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom, pokiaľ zákon alebo zmluva nestanovujú inak.
  3. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej spotrebiteľ nemohol tovar používať z dôvodu jeho reklamácie.

III. Uplatnenie reklamácie

  1. Spotrebiteľ má právo uplatniť si reklamáciu v prípade, že zakúpený tovar vykazuje vady alebo nezodpovedá dohodnutým vlastnostiam.
  2. Reklamáciu môže spotrebiteľ uplatniť osobne v sídle predávajúceho alebo písomne prostredníctvom e-mailu na adresu [e-mail predávajúceho] alebo poštou na adresu [adresa pre zaslanie reklamácie].
  3. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný predložiť doklad o kúpe (faktúru) a presne popísať vadu, ktorú tovar vykazuje.

IV. Spôsob vybavenia reklamácie

  1. Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr však do 30 dní od prijatia reklamácie, rozhodnúť o reklamácii a informovať spotrebiteľa o spôsobe jej vybavenia.
  2. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ nárok na bezplatnú opravu tovaru, výmenu tovaru, zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny.
  3. Ak je reklamácia oprávnená, predávajúci uhradí spotrebiteľovi všetky náklady spojené s doručením reklamovaného tovaru.

V. Odmietnutie reklamácie

  1. Reklamácia môže byť odmietnutá, ak sa preukáže, že vada bola spôsobená nesprávnym používaním tovaru, mechanickým poškodením, opotrebením, alebo inými vonkajšími vplyvmi, za ktoré predávajúci nezodpovedá.
  2. V prípade odmietnutia reklamácie bude tovar vrátený spotrebiteľovi na jeho náklady.

VI. Záverečné ustanovenia

  1. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok predávajúceho.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu tohto reklamačného poriadku. Nová verzia reklamačného poriadku bude zverejnená na webovej stránke e-shopu.
  3. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom [dátum].
Vitajte na našom novom ESHOPE!

Ešte stále na ňom usilovne pracujeme, takže produkty a informácie postupne dopĺňame. Ďakujeme za vašu trpezlivosť a tešíme sa, že ste tu s nami od samého začiatku!